środa, 20 sierpnia 2014

'' Igrzyska Śmierci ''

IGRZYSKA ŚMIERCI
THE HUNGER GAMES

Suzanne Collins


Moje przemyślenia.
Już od dawna nosiłam się z zamiarem przeczytania tej książki. Dużo o niej słyszałam w telewizji i kilku znajomych o niej wspominało. W jednym z konkursów internetowych wygrałam bon upominkowy do Empiku i od razu pomyślałam o niej. Dlaczego nie? Po przeczytaniu opisu na tylnej okładce, wiedziałam że tej nocy nie pójdę spać.

Katniss to 16-letnia dziewczyna, główna bohaterka i zarazem narratorka powieści. Po wybuchu w kopalni, gdzie zginął jej ojciec, staje się głową rodziny. Codziennie wraz z przyjacielem Galem opuszczają granice dystryktu, by udać się na łowy. Upolowane mięso, czy zebraną zieleninę sprzedają lub wymieniają na inne towary na Ćwieku - nielegalnym targowisku. W Panem, które składa się z 12 dystryktów co roku odbywają się Głodowe Igrzyska. Z tej okazji każda z części państwa musi złożyć okrutną ofiarę - poświęcić życie dwojga młodych ludzi - między 12. a 18. rokiem życia - dziewczynę i chłopca. 
Czy w tym roku udział w Igrzyskach przypadnie Katniss? 
Jakim trudnościom będzie musiała stawić czoło?
Czy przeżyje?

Nie doszukałam się w niej żadnych wad. ''Nie oceniaj książki po okładce''. Tutaj nie mam nic do zarzucenia. Pięknie wydana, przetrwa nie jedno przewertowanie. Czcionka nie męczy oczu, czyta się bardzo fajnie. Ciągła, warta akcja, bez odpoczynku dla wyobraźni. Nie ma miejsca na nudę. Autorka doskonale zwróciła uwagę na każdy, nawet najmniejszy szczegół. Totalitarny system panujący w Panem, okruchy węgla wyskrobywane z podeszw butów. Wszystko ma jakieś znaczenie.

Otworzyłam przed Tobą drzwi do świata Igrzysk Śmierci. Stoisz w progu. Zawrócisz? Czy ciekawość zwycięży i na moment staniesz się jednym z trybutów walczących na arenie o przetrwanie?  



Ocena: 9,7 / 10 

Film a książka

Ekranizacja już na samym początku mnie rozczarowała. Medalion z Kosogłosem. Przecież to nie Katniss podarowała go siostrze, tylko sama otrzymała go od Madge - córki burmistrza. Symbol, który przewija się przez całą powieść - a już na początku filmu zostaje zmieniona jego historia.
Wszystko inaczej niż sobie wyobrażałam. Nie znajduję w nim odzwierciedlenia powieści. W ogóle.
W ogóle nie oddaje doskonałości powieści.

Ocena: 4/10

Jeniffer Lawrence jako Katniss Everdeen - Igrająca z ogniem


Josh Hutcherson w roli Peety Mellark



Jakże ta książka doskonale odzwierciedla sytuację panującą w dzisiejszym świecie. Po jednej stronie bogactwo, przepych, wyrafinowanie... po drugiej głód, walka o przetrwanie, wojna.  Czy czeka nas lepsze jutro?

''I NIECH LOS ZAWSZE WAM SPRZYJA.''

P O L E C A M   K S I Ą Ż K Ę 

8 komentarzy:

  1. Ja wole czytać książki :)
    Porównanie "Kwiat pustyni"- książka super!
    Film- totalne dno... nie ma połowy książki
    Pozdrawiam
    http://illusionbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę! Zdecydowanie jedna z moich ulubionych. Bardzo długo czekałam na film, więc i tak byłam zachwycona, jednak niektóre zmiany katastrofalne w skutkach dla reżysera drugiej części, gdyż reż. Igrzysk Śmierci zostawił Peecie nogę:-D Natomiast jeśli chodzi o drugą część - zarówno książka jak i film są fantastyczne! Nowy reżyser- Francis Lawrence naprawdę dał z siebie wszystko i można usłyszeć w filmie całe cytaty wyciągnięte z książki, co dla fana jest jedną z najlepszych rzeczy, jaka mogła go spotkać <3

    Pozdrawiam i zapraszam http://www.powrocdonatury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja jako pierwszy obejrzałam film, średnio mi się spodobał, bo nie do końca rozumiałam tak naprawdę o co w ogóle chodzi. wtedy kolega poradził mi, żeby jednak przeczytała książkę, chociaż się wzbraniałam. jednak pierwszy tom pochłonęłam tak szybko, że kolejne dwa to była już tylko formalność, zarwane noce, przegapione przystanki autobusowe, byle tylko przeczytać jak najwięcej i jak najszybciej. ;)
    generalnie- podoba mi się, ciekawie zaprojektowany świat, chociaż trzeci tom mnie rozczarował.
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzałam film, bardzo mi się podobał. Za książkę mam zamiar się jeszcze zabrać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze książka jest lepsza od filmu, a tej nie czytałam, bo nie lubię takich powieści :)

    Bardzo proszę o wsparcie w postaci klikania w linki w ostatniej notce. odwdzięczę się komentarzem lub klikaniem :) jeśli poklikałaś napisz w komentarzu na blogu, ale proszę o uczciwość, bo wszystko można sprawdzić ;)

    http://dreamsstation.blogspot.com/2014/08/my-choice-is-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  6. nie lubię tej serii
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie :>
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/08/autumn-is-coming.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki nie czytałam, ale oglądała mniej więcej połowę filmu i bardzo mnie zaciekawił, więc ksiażka musi być jeszcze lepsza! :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i klikniesz w napisy „Lovelyshoes” pod zdjęciami w najnowszej notce. Wystarczy kliknąć! :)

    Życzę miłego dnia!
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki nie czytałam, ale obejrzałam wszystkie części igrzysk i jestem naprawdę zadowolona :)
    Film był bardzo ciekawy i wciągający. Może w wolnej chwili przeczytam również książkę.
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ! :) Wiele to dla mnie znaczy i ogromnie motywuje:)