czwartek, 7 sierpnia 2014

5 tytułów, które powiększyły zasoby mojej biblioteki :)


Ostatnio nie mam czasu na chodzenie po księgarniach i krążenie między regałami w poszukiwaniu książek, które zachwycą, powalą na kolana. Brakuje mi nawet czasu na przeczytanie tych, które kupiłam w ostatnim półroczu. Moje ulubione wydawnictwo ZNAK robi takie fajne promocje, ale obiecałam sobie, że nie kupię nowych póki nie przeczytam tych oto tu...



''Złodziejka książek''
Markus Zusak

''Kiedy narratorem czyni się śmierć, a tematem Holocaust, można spodziewać się kłopotów. Markus Zusak radzi sobie jednak znakomicie. To nie są wspomnienia, ''Złodziejka książek'' nie rości pretensji do oddania historycznej prawdy, tylko raczej - historycznej sprawiedliwości. Wysiłek godzien zastanowienia.''

Ta pozycja najdłużej czeka na moją uwagę i będzie pierwszą, którą przeczytam, gdy nadejdą długie jesienne wieczory. Przypadkowo obejrzałam fragment filmu i podczas zakupów przemówiła do mnie z regału w ''Empiku''.  

Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu swojego młodszego brata. To dzięki ''Podręcznikowi grabarza" uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane... Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze... 

''Najdłuższa podróż''
Nicholas Sparks

Tą książkę dostałam od siostry w dniu urodzin - Majka jeszcze raz dziękuję ;*. Z tym autorem spotkałam się już wcześniej: ''Ostatnia piosenka'', ''Szczęściarz'', ''Jesienna miłość'' - szczególnie polecam tę pierwszą, niesamowita historia o trudach życia i miłości, która potrafi przetrwać wszystko. 

Dzieli ich właściwie wszystko. Łączy zaledwie... miłość. Czy wystarczająco silna, by mogli o sobie myśleć: MY? Czy losy starego, żegnającego się z życiem człowieka mogą zmienić bieg historii pary młodych ludzi, którzy dopiero w życie wchodzą? 

''Ty jesteś moje imię''
Katarzyna Zyskowska-Ignaciak

''Opowieć o miłości Basi i Krzysztofa Baczyńskich. Biała magia w mrocznych czasach wojny.''

O autorce nie mogę napisać ani słowa, bo jeszcze nie czytałam utworów spod jej pióra. Więc jest to dla mnie wielka niewiadoma, którą z chęcią odkryję. Tematyka i umiejscowienie czasu akcji  powieści są mi dobrze znane, ponieważ głównych bohater należał do ''pokolenia kolumbów'' o których pisałam w swojej pracy maturalnej. Natalko dziękuję za nią :*

Trwa wojna, zniewoleni mieszkańcy Warszawy żyją w cieniu łapanek i ulicznych egzekucji. Gruzy pozostałe po kampanii wrześniowej, wszechobecne cierpienie i strach to nie najlepsza sceneria dla miłości. Jednak wtedy krzyżują się drogi Basi i Krzysztofa. Dziewiętnastoletnia dziewczyna i piękny poeta. Trochę nieśmiali, odrobinę zagubieni, bardzo zakochani. Ponad czarną odchłanią okupacji, w czasach najtrudniejszych wyborów, rozkwita niezwykła miłość, biała magia. 



''Drugi Oddech''
Phillippe Pozzo di Borgo

Kupiłam ją zaraz po tym jak zobaczyłam w telewizji ekranizację... I po 20 stronach się rozczarowałam.Film zrobił na mnie większe wrażenie niż książka. Może zbyt lekkodusznie do niej podeszłam, więć spróbuję jeszcze ją przeczytać. 

Philippe jako młody człowiek żyj w złotej klatce, jest wybrańcem fortuny. Stopniowe się to zmienia, gry ukochana żona Béatrice traci kolejne dzieci  zaczyna chorować na raka. Ciągu dramatów życiowych dopełnia jego wypadek na paralotni, który przykuwa do wózka . Philippe zatrudnia wtedy o opieki Abdela, złodziejaszka i podrywacza z paryskich blokowisk. W zwykłych okolicznościach obaj pozostaliby na zawsze każdy w swoim świecie. Ich wspólne zmagania z cierpieniem i utratą bliskich pozwalają z całą ostrością ujrzeć podstawowe wartości, niezależne od podziałów społecznych. Piękna poetycka opowieść o paradoksach losu, zabawnym zderzeniu kultur, sile przyjaźni i miłości, potędze wiary.


''Zaradna''
Beata Kępińska

Tę książkę kupiłam jako dodatek do gazety ''Pani Domu'' za jedyne 9.99 zł. Dziadek ją przeczytał i mówi że warto poświęcić jej chwilę, więc oczywiście też do niej przysiądę. 

Martę poznajemy, kiedy leży na stole operacyjnym. Niegdyś była bardzo atrakcyjną kobietą, przywiązaną do swoich atrybutów kobiecości, którymi, mówiąc w sposób przenośny, torowała sobie drogę w życiu. Operacja budzi potrzebę wspomnień i refleksji. Od tego momentu akcja powieści biegnie dwutorowo ? bohaterka przywołuje obrazy najistotniejszych momentów ze swojego burzliwego życia przypadającego na szare lata PRL-u oraz na walkę z chorobą i stawianymi jej przez los nowymi wyzwaniami.
Tytułową ZARADNĄ Marta stała się głównie pod wpływem matki. To za jej sprawą zostaje uwikłana w konszachty z SB. Prowadzenie podwójnego życia doprowadza jednak do pasma nieszczęść. Za namiastkę dobrobytu trzeba drogo zapłacić.
Czy na jej los wpłynie poznana w szpitalu skromna kobieta? Co sprawi, że Marta odkryje w sobie pokłady dobra, o którego istnieniu dawno zapomniała?
Wkrótce okaże się, że życie daje jej szansę. A może Bóg?


Jeżeli ktoś z Was przeczytał już którąś z wymienionych pozycji to bardzo proszę oceńcie je w 

skali od 1 do 5, będzie mi niezmiernie miło poznać Wasze opinie :) Pozdrawiam ! :* <3




37 komentarzy:

  1. JA oberwuję i liczę na to samo :) :*
    http://wiktoriaxyoutfit.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale wydają się być ciekawe.

    http://nutellaax.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po przeczytaniu napiszę o nich kilka słów od siebie, więc zapraszam ! ♥ :)

      Usuń
  3. Bardzo fajna wydaje się być ta pierwsza ale powiem ci ze muszę jeszcze poczytać trochę recenzji co do tej ostatniej książki ponieważ to takie moje klimaty :) Jak przeczytasz te ksiazki to napisz coś od siebie ponieważ jestem bardzo ciekawa :D Pozdrawiam i obserwuje! www.kateandalexi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie czytałam żadnej z tych książek ;)
    obserwujemy ? ♥
    wykonuję również designy ;)
    www.hello-wonderful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnych z tych książek, ale wydają się być ciekawe ;)

    Pozdrawiam, http://mojswiat9893.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiadam tutaj na zadane przez ciebie pytanie na moim blogu :)
    Obecnie wzięłam się za Mroczne Ścieżki Serca - Koontz'a. Zapowiada się ciekawie. Wcześniej czytałam Krew na Placu Lalek Krzysztofa Kotowskiego. Naprawdę polecam. Jednak moim uzależnieniem jest chyba Saga z Fjallbacki. Camilli Lackberg. Przeczytałam je wszystkie jednym tchem. Jedne lepsze, drugie gorsze pod względem ukrycia tajemnicy ale wszystkie tak samo wciągają! nawet jeśli nie lubisz kryminałów polecam przeczytać, bo to również doskonałe powieści obyczajowe. Poza tym proponuje się zabrać np. za Odd'a Thomasa również Koontz'a (jest tego parę części ja co prawda przeczytałam dopiero jedną, ale już planuje zabrać się za resztę). Nie musisz czytać możesz obejrzeć. Ekranizacja zrobiła na mnie takie same wrażenie jak książka :)
    Również pozdrawiam! I zapraszam po raz kolejny do siebie :) U mnie następny wpis już nie długo, o filmach. A do ciebie chyba zacznę wpadać częściej :)
    http://swiatwktorymzyje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze żadenj z tych książek nie czytałam ;)
    Pozdrawiam marciaaaxd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne książki! Może którąś przeczytam ? Masz bardzo ładne tło :)(:

    Mam małą sprawę, czy byłabyś tak miła i weszła na mojego bloga i poklikała w linki znajdujące się pod ubraniami z firmy sheinside! Dostałam możliwość współpracy ale żebym ją rozpoczęła muszę mieć 100 kliknięć w linki do tej firmy! Jedno kliknięcie od Ciebie to już 99% wykonanej pracy!
    Jeśli to zrobisz to będę wdzięczna i oczywiście odwdzięczę się :)(:
    Z góry serdecznie dziękuję!
    ladygabon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej z tych książek ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam zamiar przeczytać "Złodziejkę książek", moją mamę bardzo wciągnęła ta książka ;P
    Oglądałam film 'Nietykalni', a nawet nie wiedziałam, że był on na podstawie książki ;o
    Pozdrawiam ~ kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze mówiąc nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek :)
    Mam nadzieję że sie skuszę :)
    http://modoweszalenstwo12.blogspot.com/ zapraszam nowa notka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeju, podziwiam osoby, które czytają książki, ja nie mogę się zmusić, naprawdę.

    HUBSOOO.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoją pasję :) do niczego nie można się przymuszać :) rób to co kochasz i w czym jesteś dobry :)

      Usuń
  13. Ostatnie książki jakie przeczytałam to Gwiazd Naszych Wina i Kosogłos. Tych nie czytałam :)

    http://roksana-and-nicola.blogspot.com <----- NOWY POST
    Obserwacja za obserwację? Daj znać u mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie czytałam żadnej z tych książek, ale chętnie przeczytam i zapoznam się dokładniej z ich fabułą.
    http://blacky-charm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Też wstrzymujemy się z zakupem nowych książek póki nie skończymy wszystkich czytać, ale teraz jakoś ciężko się powstrzymać, szczególnie, że dookoła tyle promocji...
    Jesteśmy ciekawe Złodziejki Książek, szczególnie po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii, chyba warto się nad nią zastanowić ;)
    Pozdrawiamy!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie znam żadnej z książek, i szkoda. Z racji tego, że kocham czytać książki to w najbliższym czasie wypożyczę je w bibliotece, bo widać, że ciekawe. :)

    zapraszam: http://qllever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam żadnej z książek może dlatego, że nie czytam. Tak po za tym to bardzo ciekawy post.

    Zapraszam --> http://moje-sprawy-codzienne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post, pisz takich więcej bo naprawde ci wychodzą! może w następnym poście zrobisz room tour? ♥

    Mam prośbę, poklikasz w linki w tym poście? ->♔ Mój post - klik
    (wzamian Cie polece w następnym poscie i się zrewanżuję)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne książki, post powala :)
    http://sterka.blogspot.com/2014/08/hat-why-not.html - zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne książki ! super blog pozdrawiam http://mercyylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. nie znam ani jednej książki :( ogólnie dawno już nie czytałam, a kiedyś to 2/3 książki tygodniowo pochłaniałam. muszę do tego wrócić :)

    Mogłabym prosić cię o kliknięcie w linki w najnowszym poście? odwdzięczam się :*
    obserwuję i miłego dnia!
    http://muffliato9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie czytałam żadnej z tych książek, ale niektóre wyglądają zachęcająco :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Też bardzo lubię wydawnictwo ZNAK :)
    Polecam Ci ''Wszechświaty'' myślę, że powinna Ci się spodobać :)

    obserwuje i zapraszam
    http://aleeksandrablog.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiszę do listy książek które muszę przeczytać :)

      Usuń
  24. Książek nie czytałam jeszcze nigdy,aczykolwiek o pierwszej książce dużo czytałam,ponieważ swego czasu dużo recenzji o niej było pisanych,chociaż po przeczytaniu krótkiego opisu uznałam,ze nie lubię takich książek :/
    Ja już od kilku miesięcy mam zamiar kupić w empiku pierwszy tom Pretty Little Liars ale jakoś nie umiem się zebrać,bo to to,to tamto,muszę się w końcu zmotywować,bo w roku szkolnym nie będę miała tyle czasu ://


    bywiska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. ja zawsze obiecuję sobie, że nie kupię nic nowego zanim nie przeczytam tych, które leżą i czekają w kolejce, ale wiadomo jak to się kończy. ;) o Twoich książkach czytałam i słyszałam, ale sama się z nimi jeszcze nie zapoznałam, chociaż dwie czekają u mnie na półce. :)
    i dziękuję za piękne słowa u mnie na blogu w komentarzu, jak przeczyta się coś tak miłego, to naprawdę wie się, że pisanie ma jakiś sens. :) dziękuję. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zlodziejka książek jest bardzo fajna jeśli chodzi o film, a książki jeszcze nie czytałam, ale chyba przeczytam :)
    obserwuję:*

    http://joanne-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam żadnej z nich ale kilka Sparksa więc i z tej będziesz pewnie zadowolona :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. koleżanki bardzo chwalą to wydawnictwo za różne promocje :) jedna książka szczególnie przykuła moją uwagę a mianowicie "Złodziejka książek" myślę, że może być warta nabycia i jak dobrze pójdzie trafi w moje ręce :)
    mogłabym prosić o kliknięcia w linki w tych dwóch postach?
    http://www.likemywholefashion.pl/2014/08/kompletujemy-garderobe-na-jesien-z.html
    http://www.likemywholefashion.pl/2014/08/baby-blue-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam całkiem niedawno "Drugi oddech". Opinie o niej były dobre. Ja przeczytałam, bo skoro zaczęłam to szkoda było odłożyć na półkę, ale pośladków nie urwało.

    OdpowiedzUsuń
  30. słyszałam same pochlebne opinie o Złodziejce książek, zaczynam odczuwać chęć przeczytania tej książki :P

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak już przeczytasz Złodziejkę Książek proszę napisz czy polecasz i co o niej sądzisz, będę bardzo wdzięczna :)

    http://pastimedelicjee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Jesienne wieczory są najlepsze na czytanie książek ;) Sama bardzo bym chciała przeczytać "Złodziejkę książek". Koleżanka mi poleciła, bo ponoć jest bardzo wciągająca!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ! :) Wiele to dla mnie znaczy i ogromnie motywuje:)