piątek, 15 sierpnia 2014

American Dream


Pokój na Manhattanie z widokiem na Central Park, w pobliżu Times Square... Spełnienie marzeń :) 




Z tymi miejscami, każdy z nas na pewno kojarzy sobie USA:

1. Times Square czyli skrzyżowanie Alei Siódmej i Broadwayu;
2.  Manhattan - najmniejsza, zarazem najbardziej zaludniona dzielnica NY;
3. Central Park - nowojorska oaza zieleni;
4. Empire State Building - jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli USA. 

Kilka ciekawostek o Yellow Cab - żółtych taksówkach

nyctaxi615.jpg

- Każda autentyczna nowojorska taksówka na przodzie maski ma oficjalny medalion, a w środków płytę z      grubego plastiku oddzielającą pasażera od kierowcy,

medalion NYC

Ten medalion to nowojorska koncesja na prowadzenie taksówki. Ze względu na duże natężenie ruchu władze graniczyły ich liczbę do 12 tys. sztuk (kawałek alumionium wielkości tabliczki czekolady, a kosztuje grubo ponad ćwierć miliona dolarów). Dzielą się one na indywidualne oraz korporacyjne; właściciel tej pierwszej ma obowiązek sam wozić pasażerów, a tej drugiej może podnajmować licencjonowanych kierowców. Wśród 40 tys. taksówkarzy znajduje się około 400 kobiet. 

5 taxistand

- Pasażer jest odpowiedzialny za opłaty dodatkowe - przejazdy mostem czy tunelem 
- Napiwek wynosi około 10%-20% stawki za przejazd,


Z czym jeszcze kojarzy mi się Ameryka: 

DOUGHNUTS! 

Tutaj znalazłam PRZEPIS na te wspaniałe pączusie. 

Podobnie jak żółte taksówki - 
 SCHOOL BUS !

AMERYKAŃSKA KNAJPKA/BAR


UNITED STATES OF AMERICA 
Z czym Wam kojarzy się ten kraj? :) 
W komentarzach podajcie kraj, który będzie tematem kolejnego postu !  :) 

Na koniec : 


32 komentarze:

  1. Zawsze chciałam odwiedzić USA :) Od jakiegoś czasu przeglądam twojego bloga i każda notka jest coraz to lepsza!

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i klikniesz w napisy „Vjstyle” pod ostatnią notką. Wystarczy kliknąć! :)
    Życzę miłego wieczoru!
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam pojechać do USA do mojej rodziny, niestety jest to niemożliwe jak na razie :D
    http://kinga-kigusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam pojechać do USA. Moje marzenie. <3 Podobno są też i komplikacje, ale to nic.
    Dziękuję, że skomentowałaś mojego bloga, oczywiście rewanż musi być! =D
    kajutekun-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałąm do Nowego Jorku...<3
    mam nadzieję że kiedyś tam pojadę ^^
    ciekawy post ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Post świetnie napisany. Sama na chwilę poczułam się jak w USA :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze miałam ochotę odwiedzi stany Zjednoczone i nadal tego pragnę ;) Zółte autobusy wymiatają ! Pozdrawiam! I w wolnej chwili zapraszam do mnie - http://kateandalexi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Żółte taksówki są chyba znakiem rozpoznawczym i dounaty w każdym filmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też lubię Amerykę. :)

    zachorujesz, jeśli nie skomentujesz :)!
    www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post.Ja uwielbiam Amerykę i mam zamiar wybrać się do niej w następne wakacje :)
    http://kinguniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z czym mi się kojarzy? Z Apartheidem, tj.segregacją rasową, oraz ze światem przedstawionym w książce Teresy Hołówki (która w USA mieszkała) pt."Delicje ciotki Dee"; polecam- można się i pośmiać i zadziwić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A, kiedy myślę o Stanach, przychodzi mi do głowy pewien cytat: "Amerykanie są narodem, który zbudzić można jedynie 3-krotnym kopaniem w drzwi; ale potem już nie mogą zasnąć." Autor: Aldous Huxley. :)
    Ale USA kojarzy mi się również z dużymi możliwościami jeśli chodzi o ewangelizację, chrześcijaństwo; zupełnie inne niż u nas (na plus).

    www.miejsce-akcji.pl
    http://motyw-kobiety.miejsce-akcji.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi Ameryka kojarzy się z żółtymi taksówkami i tymi szkolnymi autobusami <3 Chciałabym tam kiedyś pojechać!

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie ciągnie na południe: Alabama, obydwie Karoliny, Georgia, Tennessee i Luizjana: kolebka jazzu.
    Ale i do 2 skrajnych stanów: Hawaje i Alaska.

    www.miejsce-akcji.pl
    http://motyw-kobiety.miejsce-akcji.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi Ameryka kojarzy się z żółtymi taksówkami, z napisem Hollywood w LA i innymi rzeczami
    Końcówka twojego wpisu jest najlepsza. Kocham 30STM

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny blog, obserwuję! :) zapraszam do siebie na nową notkę http://indeed-prodigy.blogspot.com/ zachęcam do obserwacji

    OdpowiedzUsuń
  16. follow for follow ?
    Answear on my blog please ;)

    http://www.vicirage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za Twój przemiły komentarz, mam nadzieję, że dalszymi częściami Cię nie zawiodę :) Jeśli chodzi o Stany to kojarzą mi się z wieloma rzeczami, miejscami czy osobami. Moim wielkim marzeniem jest przejechać je autem ze wschodu na zachód i poznawać różne stany (koniecznie Texas), kulturę, ludzi, jedzenie (obowiązkowo! :) ), ale to górnolotne życzenie niestety. Mam nadzieję, że chociaż jedno miasto uda mi się kiedyś odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Olaf, to nie musi być górnolotne życzenie! Dla mnie jeszcze rok temu Afryka Południowa była prawie że kosmosem. I co? Wylądowałam tam w grudniu i spędziłam wakacje życia :) NEVER SAY NEVER!! Marzenia są bliżej niż się wydaje!

    www.miejsce-akcji.pl
    http://motyw-kobiety.miejsce-akcji.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nigdy nie mów nigdy :) Marzenia są po to, żeby je spełniać ! :)

      Usuń
  19. Bardzo fajny pomysł na wpis, nigdy się z czymś takim nie spotkałam. Uwielbiam Stany Zjednoczone, więc to dla mnie prawdziwa gratka, aby przeczytać to i tamto o tym kraju.Chciałabym tam kiedyś pojechać i przejechać się tą żółtą taksówką! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Cieszę się Kochani, że spodobał Wam się ten post :) Jest mi niezmiernie miło :) Oczywiście postaram się przybliżyć Wam ciekawostki dotyczące innych krajów, jak i również rozwinę post dotyczący ''American Dream'' :) Dziękuję za komentarze i Pozdrawiam wszystkich! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Super blog! :)
    Obserwujemy? :>

    OdpowiedzUsuń
  22. fajna notka :) możesz pisać takich więcej, na pewno będe czytać :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://klemka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny blog! :)
    Obserwuję :)
    http://illusionbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. hej:) w stanach kochana mieszkasz? czy kiedys mieszkalas? swietny post :) ja juz od 7 lat w NY mieszkam i kocham ten krej ,, zapraszam do siebie!

    http://villemo20.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Hahahaha rzeczywiście też mi się kojarzy z tymi taksówkami i autobusami szkolnyi.
    I jeszcze z policjantami takimi jak w filmach :DDD


    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. do USA pewnie się kiedyś z chłopakiem wybierzemy razem na dłuższy wypad, ale to dopiero za kilka lat, bo na razie nie ma ani na to czasu ani tyle jeszcze nie odłożyliśmy, żeby spokojnie móc tam pojechać. ;)
    pozdrawiam.
    poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w baner sklepu shinseide u mnie ?
    ♥ ♥ ♥ http://sawanowska.blogspot.com/ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. miły blog :)
    mogłabyś poklikać u mnie? :)
    http://czillen.blogspot.com/2014/08/collage.html

    OdpowiedzUsuń
  29. 35 yr old Electrical Engineer Cami Tolmie, hailing from Windsor enjoys watching movies like Godzilla and Gaming. Took a trip to Old Towns of Djenné and drives a Accent. fantastyczna tresc

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ! :) Wiele to dla mnie znaczy i ogromnie motywuje:)